woensdag 15 april 2009

Dodecahedron

Een hele tijd geleden heb ik eens ergens in de opruiming een origamiboekje gevonden van Jay Ansill.
Ik heb er nooit iets uit gevouwen en nu kwam ik het weer eens tegen.
Gek als je na zoveel jaren weer eens door je boeken kijkt, zie je ineens andere dingen en zijn objecten die je eerst niet zo leuk vond ineens interessant!
Dit is een dodecahedron [dat zal wel iets met het aantal vlakken of hoeken te maken hebben maar ik had er nog nooit van gehoord!]
Het is gevouwen van 30 blaadjes van 7,5 bij 7,5.
Niet moeilijk om te vouwen....maar het in elkaar zetten....
Hij kan zonder plakken in elkaar en dat is me ook gelukt, maar voor de stevigheid heb ik er toch hier en daar een druppeltje pak tussen gedaan!
Wil je het diagram van deze bal graag hebben? Laat dan een berichtje achter.

Jolette

Ontwerp: Jay Ansill



3 opmerkingen:

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...