zondag 3 januari 2010



Boekjes

De afgelopen week veel lol beleefd aan het maken van kleine boekjes.
Ik vond ze op deze blog:


http://papierenavonturen.blogspot.com/2009/12/make-booklet-maak-een-boekje.html

Omdat ik geen stijfsel marmers heb ben ik aan de slag gegaan met handgeschept papier.
Dit ben ik gaan kleuren met ecoline.




Hier heb ik met Stazon een vogel van Hero Arts opgestempeld
en daarna ingekleurd met Sakura pennen.




Een boekje gemaakt van een placemat van IKEA.
Vlinders gevouwen [ ontw. Ralph Mattews] en erop geplakt.




Een boekje met gestempelde Libelles ven Hero Arts.
Twee kraaltjes gemaakt van papier.




Nog een boekje van een IKEA placemat.
Vier gevouwen bloemetjes erop geplakt.
[ volgens mij een traditioneel model]




Een paars boekje [echt het is paars!].
Met goud stippels gestempeld [stempel van Sirius].
Daarna met goud geembost.




Het eerste boekje dat ik maakte.
Bloem van Hero Arts gestempeld met Stazon en wat accentjes gegeven met een Sakura pen.



Een boekje waar ik met goud ecoline een waas overheen heb geverfd.
De kleur is in het echt veel mooier!

Wil je het zelf een keer doen kijk dan op de blog die ik hierboven genoemd heb.
Het is heel duidelijk uitgelegd en erg leuk om te doen!


Jolette




Little books

I made several books the past few days.
I made it from handmade paper.
I painted it with Ecoline.
Do you want to know how you can make them?
Look on this site:


http://papierenavonturen.blogspot.com/2009/12/make-booklet-maak-een-boekje.html

I used: Hero Arts stamps
Ecoline
Gold embossing powder
a Sakura pen

Jolette

8 opmerkingen:

  1. hoi Jolette,in één woord S C H I T T E R E N D
    ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolette, je boekjes zijn superleuk geworden, gaaf dat je ze allemaal verschillend hebt versierd echt gaaf! Dat Ikeapapier is trouwens ook erg leuk, ik ben geen groot Ikeaganger, maar daar moet misschien maar eens verandering in komen *lol*
    Bedankt voor het linken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Jolette, ja das een heeeeeeeeeeeeeeeeeele leuke blog, die van dymphie, ik heb er ook al met veel plezier en eea 'weggehaald'. Jouw boekjes zijn een pracht, toevallig heb ik met kerst ook handgeschept papier gekregen, en die ecoline, die heb ik ook, dus, dat ga ik ook eens uitproberen, bedankt voor je mooie blog. groetjes van jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolette

    Wauw wat een prachtige boekjes.
    ik word er hebberig van...en wil
    gelijk aan de slag om het zelf
    eens te proberen.

    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig geworden Jolette! Wat een leuke set boekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are really nice little books you made...lovely paper and colors.
    Cynnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige boekjes Jolette .Leuk die combi van stempelen en origami .Ik stik nog van het papier ga toch ook eens proberen er iets mee te doen .
    Grtjs Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Jolette,
    Wat leuk dat je zoveel mooie ideeén hebt en ze ons wil laten zien.
    Dit belooft nog iets voor het jaar 2010.
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...