zaterdag 12 maart 2011






Boekje

In februari ben ik naar een origami weekend in Groesbeek geweest.
Lekker een weekend lang vouwen...
Een van de dingen die ik daar gemaakt heb is dit boekje.
Het leuke is dat het helemaal gevouwen is en dat er geen plak of bind werk aan te pas komt.
Het is gemaakt van 4 A6 velletjes en je kunt het zelfs van origami papier maken...:-]]]
Ik vond het leuk om er mee te experimenteren en heb het gemaakt van: Aquarel papier gekleurd met Ecoline, een ondervel waar ik heerlijk op had gekliederd,

Last month i went to an origami weekend.
A hole weekend long folding ....
One of the things i made was this little book.
Nice about this book is, that it is only origami, no glue or stiches.
It is made from 4 pieces size A6 paper and you even can make it from origami paper....:-]]]
It was nice to do and i made 4 books, one from watercolour paper which i coloured with Ecoline, a piece of paper i used under my work,




vellen uit een tijdschrift en een fruitzak...

papers from a magazine and a fruitbag.


Als je het leuk vindt om het ook te maken, mail me dan even dan kijk ik of ik een scan van de diagrammen kan maken...

If you like it to make one, send a mail and i can look if i can make a scan from the diagrams...

Jolette


15 opmerkingen:

  1. gaaf Jolette! leuk al die verschillende uitwerkingen.
    die scan zie ik graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi boekje, lijkt het op het boekje wat we ooit gevouwen hebben?

    Groetjes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, ik weet het goed gemaakt, jij leert het me wel ☺ als ik weer eens bij je kom knutselen. ☺ Maare, ze zijn zo leuk, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie boekjes, heel leuk idee om een fruitzak te gebruiken! Maar de andere vind ik ook supermooi! Ik zou ook wel willen weten hoe je die precies vouwde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Jolette,
    Wat een prachtig boekje. Snap echt niet hoe het in elkaar zit. Wil best wel wat uitleg krijgen.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi there Jolette, these books are fantastic. I can't believe they are origami and there's no glue etc used to make them. Would you share the diagrams of how to go about making one of these books, thanks.
    It must have been a fantastic weekend of just origami.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolette, wat leuk in die verschillende papiertjes! En ja de diagrammen zou ik ook wel willen hebben.
    De volgende keer ga ik gewoon mee!
    Grtjs Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En óf ik dat leuk vind!!! Wauw, zoals je weet ben ik gek op boekjes! Ik ga je meteen even mailen! Geniet nog van de zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful books!!! They look so artistic, as your site.I'll keep visiting ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt helemaal geweldig deze boekjes!! Het is dat ik het zo druk heb met van alles en nog wat, want anders....zou ik ze graag een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gorgeous little books Jolette... love that they are folded too... fabulous... sounds like a beautiful weekend...

    Hugs
    Jenny x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zat een beetje in jouw boekjes-archief te kijken en toen zag ik dit boekje. op internet kan ik niks vinden over de manier van vouwen, weet jij nog hoe het moet? en mag ik dat dan ook weten? ☺
    ze zien er intrigerend uit!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...