donderdag 5 mei 2011


Bloemetjes/ Flowers

In het vorige berichtje liet ik een tag zien met zelfgemaakte bloemetjes.
Ik had ze al een hele tijd geleden gemaakt en ze ergens in een laatje gelegd.
Ik kwam ze weer tegen en ze verhuisden naar mijn tafel.
Toen begon ik met mijn oranje tag en ik was eigenlijk van plan om iets heel anders te gaan doen, maar daar lagen de herontdekte bloemetjes...klik
Ik zal jullie laten zien hoe ik ze gemaakt heb...

In the previous post i showed a tag with selfmade flowers. klik
I show you how i made them...





Je begint met een stukje keukenrol.
Dat kleur je met ecoline, inkt of met wat je maar wilt.
Ik gebruik altijd veel water een beetje kleur en frommel het dan helemaal in elkaar.
Laten drogen...


You start with a piece of kitchen towel.
Color it with ecoline or inkt, or what you want.
I always use a lot of water, a littlebit color and then i crumple the piece of paper.
Let dry...


Dan scheur je er repen van, voor grotere bloemen dikkere repen, voor kleine bloemen dunnere, die rol je op...

Tear it to pieces, for big flowers big ones, little flowers small ones...


De productie van een velletje keukenrol...

This can you make from one piece of kitchen towel..





Dan komt de naaimachine er aan te pas...

Then go to your sewing machine




Je zigzagt over de "worstjes" heen, het leukst, vind ik , is het met een afstekende kleur garen...

Make a zigzag stich over the pieces, i think it is nice with a different color...


Leuk hé al die kleurige lintjes?

Do'nt you think it's nice?


Oprollen, vastplakken, klaar!

roll up, glue it together, finiched!


En dit zou je er dan van kunnen maken...
Deze week komen er nog andere bloemetjes met dit zelfde lint!
Veel plezier ermee,

And this you can make with it.
This week i show you some other little flowers i made with this paper...
Have fun with it,

Als jullie nog zin hebben kunnen jullie nog een kijkje nemen bij de blog van mijn nicht!!!
Klik


Jolette

Stempel: Art Journey

18 opmerkingen:

  1. Oh Jolette, I LOVE your flowers... how pretty with the contrast stitching... they look so lovely on the tag... thanks for the tutorial as well...

    Hugs
    Jenny x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super idee. probiere ich gerne aus. danke für den tip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht net hetzelfde als Dymphie :) Super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad, dacht ik ook DIOL, en plaatsen dames!!! Meid geweldig, heb toevallig nog keukenrol liggen vd lenteverffreubels in de serre, wist nog neit wat ervan te maken, amar dat is bij deze besloten. ☺ En je tag, vind ik geweldig, kun je ook mee laten doen bij ECIU LOL. Prachtig meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben al veel te laat dus voor diol :)
    Dat vraagt gewoon om uitproberen! Mooi!!!!!Bedankt voor de werkwijze Jolette! Je maakte er een hele mooie tag mee ook! Benieuwd naar meer blommetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha, zo zijn de bloemetjes dus gemaakt! Ik vind het enorm creatief gevonden en ga het zeker doen... Bedankt voor je tutorial!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och mag ie wachten tot september..hahaha, dan plaats ik em op DIOL hahahha☺☺☺

    nee, hoor, gauw naar de DIOL en lekker delen met t WWW..

    Hartstikke leuk bedacht, Jolette (en ik ben gek op die blauwtinten die jij altijd gebruikt, hier boven mij staat ook zo´n mooi kaartje te pronken..!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk Jolette! En wat een super duidelijke uitleg! Ik dacht bij elke stap okay dat gaat lukken... tot aan de naaimachine, daar kan ik echt niet mee overweg komt de hele tijd in de knup en dat is geen goede combi met mijn ongeduld wat dan om de hoek komt kijken;) Maar jij hebt er prachtige bloemen mee gemaakt en deze mooie warme tag is ook weer geweldig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee ! Bedankt voor de uitleg...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waanzinnig leuke bloemen Jolette! En wat een duidelijke beschrijving, van gewoon een tissue, geweldig, bedankt!
    Ik schoot in de lach bij Bianca haar berichtje, ik heb precies hetzelfde. Dat kan ik, dat ook, óeps, de naaimachine. Maar misschien verzin ik daar nog een keer iets anders op.
    Je tag is geweldig leuk geworden!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Briljante techniek!! Dank voor je duidelijke uitleg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit was lachen geblazen met de voorgaande commentaren! Vooral over die naaimachine.....
    Heel erg leuk hoor en ik kan WEL met de naaimachine omgaan!
    Groetjes van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt me behoorlijk veel werk, maar het resultaat is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. weer een briljant idee dat niets kost... wat een fantasie heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn die uitleg over je papieren bloemen.
    Hartstikke leuk, ik ga het zeker uitproberen.
    Ben benieuwd naar je andere bloemetjes.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super idee!
    Dat ga ik ook nog een keer proberen!
    Je hebt een erg leuk blog, ik ga je eens heel snel volgen.
    Fijne week,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee, en wat zijn de bloemetjes lief en mooi. Bedankt voor het delen van je bloemen-workshop.
    groeten, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...