dinsdag 19 juli 2011

De laatste

Hier de laatste serie vakantie foto's...

Zomaar wat beestjes geknipt, nou zomaar wat....






Deze " lege " kevers vond ik op een boom vlak bij de tent, lijken wel Aliens zo, vinden jullie niet?
Als je bij de bovenste inzoomt op de rug zie dat het gewoon verkleedpakken zijn...ze hebben een haakje met een oogje lijkt het!

Vond ik wel grappig om te zien...










Deze rups ziet er misschien wel aardig uit, maar mijn ervaring met hem was niet bepaalt een prettige.
Ik zat lekker te lezen toen ik iets prikkends voelde op mijn elleboog, ik keek en toen bleek deze rups uit de boom te zijn gevallen precies onder mijn elleboog.

Mijn elleboog zat onder de zwarte stekels, het leek of ik een zwart haardonsje had.

We zijn een half uur bezig geweest met een pincet om ze uit mijn arm te trekken en de week erna heb ik de hele week last gehad van uitslag, rondheid en erge jeuk...

Is er iemand die weet wat voor een rups dit is?
Hij is dik en ongeveer 7 cm groot.






Een groot grasveld helemaal vol met kleine slakjes








Jolette

8 opmerkingen:

  1. insecten zijn mooi om naar te kijken en ze lijken inderdaad wel op filmsterren uit enge films.
    Mooie foto's Jolette. Die prikkende stekels? geen idee, een of andere processierups misschien, die hebben akelige netelharen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie detailfoto's. Die harige rups zal je je nog lang herinneren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vlinder, mooie insekten! Ze lijken soms inderdaad wel van een andere planeet te komen.
    Je ontmoeting met de rups was iets minder prettig. Hun stekelige haren blijven inderdaad in je huid steken en zorgen voor veel irritatie en overlast. Ik hoop dat het snel over gaat. Klinkt inderdaad als een processierups-achtig iets. Waren er eikenbomen in de buurt?
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer aparte beestjes op je mooie foto's!
    Je hebt echt op alle fronten genoten en samen met ons nagenoten van je vakantie erg leuk!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fascinerende beestjes. Leuk dat je ze op foto nog eens nader kan bekijken, die "haken en ogen" had je anders zeker gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jolette,
    Wat een prachtige foto's van die insecten. Je hebt er zeker oog voor, ik zie ze meestal niet. Die rups ziet er geweldig uit maar de aanvaring was minder. De bloemen van je vorige blog zijn ook fantastisch. Prachtig die lavendelvelden. Da's pas genieten.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...