zondag 9 december 2012

Kerstman van Yukihiko Matsuno



Ik zit al een tijdje met veel plezier op Pinterest!
Wat kun je daar veel leuke linken vinden en veel inspiratie op doen!
Soms een beetje teveel....dan weet ik niet waar ik moet beginnen.....
Een van de dingen die ik leuk vind om op te zoeken zijn leuke origami vouwsels.
Nu, met de kerst zag ik ineens een kerstman en dat bracht me terug in de tijd...


6 jaar kerstvouwen....dit zijn de boekjes die we ervoor maakten.....

Met veel plezier heb ik een jaartje of 6 origami workshops gegeven samen met Mariëtte.
Toen begon me de inspiratie te ontbreken en zijn we ermee gestopt, ook omdat het erg veel werk was om alles voor te bereiden, boekjes te maken, en een heleboel andere dingen te doen die daar bij kwamen kijken!

Maar nu terug naar de kerstmannetjes....
Ik zag een kerstmannetje voorbij komen die wij ooit in een workshop gemaakt hebben met de mensen.
[ Telkens 2 avonden met een groep van ongeveer 35,  meestal dames...]
Ik ben  m'n kerstworkshop boekjes eens op gaan zoeken.
Leuk om alles weer eens te zien.
En helemaal leuk dat het origami hart weer begon te borrelen!

Ben op Pinterest verder gaan zoeken en vond er nog meer kerstmannetjes.
Kijk hier klik maar eens.

Deze heb ik vandaag gemaakt, het is een ontwerp van Yukihiko Matsuno en je vindt er een filmpje van op mijn Pinterest origami Santa bord. 

 


Ik vind het een vrij eenvoudig vouwsel, maar ik ben geen graadmeter in deze...
Deze zijn gemaakt van blaadjes van 7 ,5 cm bij 7 ,5 cm.
De kerstmannetjes worden dan 3 cm groot.
Misschien heb je zelf ook zin om aan de slag te gaan....
De komende tijd laat ik nog meer kerstmannetjes zien, dus kom nog eens kijken zou ik zeggen!





Fijne zondag verder,

Jolette

Oh ja, omdat ik deze organisatie een warm hart toedraag  zou ik je willen vragen of je wilt stemmen op dit klik boek.

Het kost je niks, alleen wat moeite en je zorgt er dan mede voor dat er kinderen in India een warme maaltijd krijgen op school.

Kijk een even op het filmpje, dan weet je er alles van....bedankt alvast!!!



20 opmerkingen:

  1. wat een supergave kaart. Alles is er leuk aan. De strik met de sterren, het mooie kader, het schattige label en 'last but not least' natuurlijk je gevouwen kerstmannekes. Een schitterend geheel Jolette!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een ontzettende leuke kaart zeg!! En wat een schattige kerstman maar die lijkt me eigenlijk helemaal niet zo eenvoudig, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zag ze inderdaad al op je pinterestboard en dacht toen al, super leuk voor jolette, en kijk wat ze ervan maakt...... geweldig!!!! Super leuk de hele opzet van de kaart, mooi Jolette, super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een origineel en leuk kerst kaartje...Pinterest...tja....verslavend...zucht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel grappig deze kaart met kerstmannetjes en sterren!
    Je hebt de rand ook zo mooi getekend!
    Inderdaad veel voorbereiding zo'n origami workshop dat zie ik ook bij mijn vriendin.
    Leuke voorbeelden op je link dank je wel.
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ziet het er weer mooi uit!
    zoals altijd supers
    groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk berichtje. Prachtige kerstmannen en een hele mooie kaart! Ik sta in bewondering voor jouw vouwsels! En er komt nog meer zo te lezen, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful worked, love the little origami Santas and the doodling frame.:-)
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O Jolette, wat zien ze er schattig uit. En die rand, super gedaan. De strik met sterretjes maakt het helemaal af. Prachtig!
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kerstmannetjes! En mooie details op je kaart met de sterretjes en het labeltje, erg leuk!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig bericht Jolette!
    Ook jouw kaartje mag er zijn, ik bewonder jouw vouwkunst. Leuk randje ook, en alles speels afgewerkt met de vallende sterretjes. Mooi!
    Tof dat je kerstmannetjes ook in de kerstbanner bovenaan je blog verschijnen, superleuk gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk jouw kerstmannen in Godelieve's Kerstdorp te zien. Mooie banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wat super de super deze kaart en die kerstmannetjes zijn natuurlijk geweldig!! Een lekker strak kaartje met die prachtige mannetjes en leuke sterretjes erop, helemaal gaaf. En dit was dus een idee wat al jaren geleden was bedacht, super leuk om dat nu dan weer te gebruiken. En door pinterest komen er dus nog meer mannetjes aan... ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt die banner helemaal naar je hand gezet. Superleuk idee met die kerstmannetjes, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En wat leuk dat ik zo'n minilabel kerstkaartje met zo'n leuk gevouwen kerstmannetje van je mocht ontvangen! Super leuk, dank je wel!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, wat geweldig leuk, die roodwitte kerstmannetjes! Jouw onderste vind ik het leukst, vooral omdat die zo gedetailleerd zijn..mooi verwerkt in de kaart en labels!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...