zaterdag 29 december 2012

Making Mini Books






Lekker vrij....en dat geeft gelegenheid om in een boekjes boek te duiken.....
Ik dook in het boek Making Mini Books van Kathleen McCafferty. Ik kocht het bij Lidy Schoonens klik toen ik naar de Papier Biënnale ging  klik .
Het boekje meet 5 x 4 cm en je kunt het om je nek hangen...
Daar vind ik het eigenlijk nog wel wat groot voor moet ik zeggen!
Maar het idee is leuk!



achterkant: een dun elastiekje mee geslagen in een extra grote eyelet 

Voor de kaft gebruikte ik de kaft van een oude Flora die ik op de vlooienmarkt kocht en die helemaal uit elkaar viel.
Voor de binnenkant gebruikte ik papier van bananenblad dat ik ooit uit India meenam.
Heb er wat vage stempels opgezet van bloemen en tekst.





Voorop een iniemienie kraanvogeltje gevouwen van een vierkantje van 2 x 2 cm.

Jolette

Stempels: Hero arts en Artemio









 





15 opmerkingen:

  1. Ooww wat een gaaf boekje! Mooi dat verweerde uiterlijk. Zo'n Flora komt altijd van pas, niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit vind ik zo mooi!!!
    groetjes van imke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gaaf boekje zeg en dat kleine kraanvogeltje op het kaft, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zo oud gemaakt en j.p. thijsen daar heb ik ook nog oude boeken van liggen leuk!
    Schattig dat mini kraanvogeltje!
    Fijne zondag
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PPfieuw, ik krijg het al benauwd als ik ernaar kijk, wat zal dat een gepriegel zijn geweest (priegelen is niet mijn sterktste (UNDERSTATEMENT) kant ☺☺) maar wat een geweldig resultaat! Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. meid wat ben je toch een creakanjer, geweldig hoor, echt prachtig, en een ienie mienie kraanvogel gevouwen, hoe groot was je loep ☺ geweldig!!en ik moet echt zeggen...... je foto reportages, echt helemaal geweldig, ben zelfs jaloers hahahahah, moet ook maar een neiuwe camera en op cursus gaan ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolette,
    wat een leuk idee :-) en het vogeltje, hoe kan je dit met zo een klein stukje papier gaan doen? Prachtig!!!
    Ik wens je een fijne jaarwisseling.
    Groetjes
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk Jolette! Prachtig oud en vintage boekje, en zo leuk om het naast het grote boek te zien, een beetje voor de verhoudingen, maar het staat er zo wel heel leuk op.
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, Jolette, wat ben je toch goed in dat priegelwerk. Jeetje, die kraanvogel, is bijna onbegonnen werk, zo klein. Maar het ziet er supertof uit. Ook leuk, dat bananenpapier dat je gebruikt hebt. Geweldig.
    Heel veel groetjes en vast een fijne jaarwisseling,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief, mooi boekje!!!

    Een fijn jaareinde en creatief 2013!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mini kraanvogel, wow!!!! Prachtig boekje Jolette, echt heel mooi. Ook de binnenkant.
    Fijne jaarwisseling en alle goeds gewenst voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De béste wensen voor 2013! Wow dit is een mooi boekje! Alles is mooi aan het boekje, en wat is het klein!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...