zondag 24 februari 2013

Geweven binding




Vrijdag heb ik bij Annie Bodelier ; "Centipede" een workshop gevolgd om een geweven binding te leren maken!
Wat was dat leuk om te doen!
Annie had het perfect voorbereid dus we konden meteen aan de slag.





Van links naar rechts:
* Inkt om het papier te kleuren, verdunt met water, met een grote kwast aanbrengen.
* De vellen papier staan te drogen: om te weven moeten de vellen erg goed droog zijn anders scheurt het papier snel.
* Weven met Tyvek repen.
* Een stapeltje katernen ligt klaar om geweven te worden.
Foto midden: het resultaat van een middagje hard doorwerken van 6 vrouwen!!!






Eerst even hard doorwerken om alle vellen te kleuren en daarna kon het weven beginnen!
Het resultaat is een prachtig boekje....nou helemaal prachtig is het nog niet geworden.....kreeg niet alle lussen even mooi stak getrokken en ik trok zelfs een paar keer wat te hard waardoor het wat uitscheurde. 


 


Maar ik weet nu hoe het moet en daar ging het me om.
Dit is echt een super leuke manier om op een eenvoudige manier een "Echt" boek te maken!





Het was een heerlijke middag ondanks dat mijn auto sleutels even weg waren....maar dat is weer een ander (heel lang) verhaal...

Jolette










16 opmerkingen:

  1. Mooi, dat boek! Eigenlijk jammer dat je de binding niet meer ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dit boek. Ook ik zou meer willen weten en zien van de binding. Maar echt schitterend resultaat.
    groetjes en fijne zondag Jolette
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo kritisch zijn op jezelf Jolette! Het is een mooi boek geworden. We hadden een gezellige middag met mooie resultaten, enne ... ik heb wel ZEVEN vrouwen geteld die hard werkten. Of mag ik de juf niet meetellen? ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat Annie...de juf mag je zeker mee tellen!!!
      Die heeft dubbel werk verricht want die heeft alles moeten snijden en voorbereiden!!!
      Bedankt nog...;-)))

      Verwijderen
  4. Ja, die binding zou ook zichtbaar mogen zijn. Misschien een ideetje voor een volgend boekje :)
    Prachtig he zo'n boekje met gekleurde/geverfde pagina's. Leuke dag denk ik, behalve dat autosleutelverhaal dan waarschijnlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is ook leuk om de binding te laten zien!
      Maar bij dit boekje heeft Annie voor een kaft gekozen.
      De volgende keer maak ik er zeker een waar je de binding kan zien want die is erg leuk vind ik!!!

      Verwijderen
  5. Prachtig Jolette! Mooie binding, mooie bladzijden, ziet er heel mooi uit!
    Je autosleutels kwijt, hellup! Maar zo te lezen toch wel weer gevonden, je bent gelukkig in ieder geval thuisgekomen.
    Fijne zondag verder, groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke binding! Tof resultaat van een dagje hard werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi boekje heb je gemaakt, Jolette! Ik vind het er altijd zo moeilijk uitzien....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een tof boek met mooie kleuren en een mooie binding die mij niet bekend is.
    Het was een leerrijke en aangename dag voor ieder van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk!
    en van die sleutels hoorik morgen wel!
    gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend boek Jolette! Heel andere kleur dan we van je gewoon zijn :) Het resultaat van je harde werken mag er zijn! Het lijkt wel een beetje op de cross-structure binding van Carmencho Arregui, die wil altijd nog maken. Een volgende keer wil ik ook eens naar een van Annie's workshops om haar hersens even te lenen, ze maakt zulke schitterende boeken....
    Gelukkig vond je je autosleutels weer, wat een toestand.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig boek Jolette!
    Dat was hard werken denk ik om dat allemaal te kleuren en netjes te binden, super mooi gedaan!
    Ik had je bal in de vorige post nog niet gezien die is ook mooi en zo stevig, leuk filmpje!
    Mijn dochter en de andere meiden vonden dat soort dingen maken het leukst bij de origami an Romana.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke workshop en een schitterend boek heb je gemaakt Jolette. Echt prachtig, maar andere kleuren dan ik van je gewend ben. Vind ze erg mooi. Goed gelukt en zie geen scheurtjes.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er super uit, en nu eens niet n jou kleuren;)) mooi Jolette, enne dat andere verhaal hoor ik nog ;))

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...