dinsdag 14 mei 2013

Zonnebloem



Even wat rust hier op creatief vlak, er komt op het moment niet veel uit mijn handen.,
Soms ontkom je er toch niet aan,voor een collegaatje die een 25 jarig dienstverband viert, moesten alle collega's een bloem maken.
Maar even een "oude bekende" van stal gehaald.....
Deze zonnebloem heb ik lang geleden vaak gevouwen om op een kaart te plakken.
Deze is wat groter, hij is gevouwen van een blaadje van 15x 15 cm, want alle bloemen worden op steeltjes gezet.
Vooral het hart van de bloem is grappig om te vouwen!
Ook gevouwen uit een blaadje van 15x 15 cm van zelf, met inkt gekleurd,  papier.
In de ongelofelijke hoeveelheid papier die ik heb kon ik geen bruine velletjes origami papier vinden...
Het ontwerp van de bloem is van Kiku Mitsuda.
Nog een klein kaartje erbij en klaar was ik!

Jolette

9 opmerkingen:

  1. even dacht ik dat het hart van chocolade was :) Weer een kustig gevouwen bloem, heel mooi! En wat een leuk idee, we hebben hier dit jaar ook een aantal jubilea. Ik denk dat ik jullie idee ga 'lenen' en voorstel om ook een boeket te gaan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat hart is echt wel een eye catcher! Supermooie zonnebloem en ook het kaartje vind ik prachtig. Dat kom ik nu ook tegen, een meter papier maar net niet het juiste kleur hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een kanjer meid!!! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook mooi gefotografeerd, tussen de 'collega-bloemen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow prachtig gedaan en dat hart is inderdaad erg kunstig!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gevouwen zonnebloem Jolette. Echt mooi en zo kunstig gevouwen.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, het hart van de bloem is erg sprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend je zonnebloem Jolette!
    Het hartje binnen in vind ik zo kunstig gevouwen!
    Erg leuk daar gaat je collega blij mee zijn.
    Fijn pinksterweekend!
    Lieve groetMaia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...