woensdag 1 januari 2014

Vingerpoppetjes





Allereerst voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Maak er een mooi en creatief jaar van en vooral: blijf gezond!


De afgelopen week bezig geweest met vingerpoppetjes haken, een lekker werkje, klein en redelijk snel af.
En nog een prettige bijkomstigheid, goed te doen met kleine restjes garen!
Ik vond de patroontjes hier klik.
Telkens als Sebas op bezoek kwam zag hij weer een nieuw poppetjes staan!


 
 
Dan moet je ze ook weer op kunnen bergen, dus vond ik het nodig om er een doosje voor te maken. Manlief werd aan het werk gezet om een plankje te maken met pinnetjes waar ik de poppetjes op kon zetten.


 


Het doosje heb ik al ontelbare keren gemaakt, klik hier, ( naar een idee van Dymphie) maar toen ik de doos af had wist ik alweer hoe het moest, de deksel lukte beter!
Te lang geleden...wat vergeet je dat snel ! 
Ik maakte een variatie met een openvallende klep aan de voorkant zodat je de poppetjes makkelijk kunt pakken.


Fijne dag allemaal,

 Jolette



11 opmerkingen:

  1. Gelukkig Nieuwjaar!
    Wat een schattige poppetjes en in een fantastisch leuk huisje ook nog. Ik was die doosjes al haast vergeten, hele leuke 'reminder', dank! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project! En een alleraardigst doosje!
    Ook een gelukkig nieuwjaar Jolette!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zijn geweldig ! mooi
    een heel erg fijn, gezond, creatief 2014 !
    veel liefs,
    Martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Jolette!

    Lang niet in blogland geweest, veel niet gezien, maar nu wél! Prachtige creaties!
    Jij ook een heel goed 2014! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig nieuwjaar. Wat zijn ze gaaf en dan hun bijpassende huisje!!! super

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk voor een poppenkastvoorstelling. En nog de beste wensen voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof! bedankt om de popjes te maken :). lieve groet, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt super gaaf jolette!
    en dan dat doosje erbij, zo compleet af!!
    complimenten hoor
    liefs ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gebruikte jou kerstpapiertjes Ineke.....!
      Kwamen goed van pas!

      Verwijderen
  9. Gelukkig Nieuwjaar, Joelette.
    Wat ontzettend leuk die poppetjes!

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat schattig!! Lief hoor en zal veel gebruikt worden vermoed ik zo ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!
Bedankt!

Nice to see your comment!
Thanks!

Jolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...